Handtekening legaliseren
Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, dan kunt u die laten legaliseren. U ondertekent dan het document waar een gemeenteambtenaar bij is. Met een stempel op het document bevestigen wij dat het uw handtekening is.
Vul uw gegevens in en maak een afspraak.
Het legaliseren van een handtekening is vaak nodig:
- Op documenten die naar het buitenland moeten worden gestuurd.
- Als u uw toestemming ergens voor geeft. Bijvoorbeeld als u garant staat voor familie of vrienden uit het buitenland.
- Als u een erfenis in het buitenland wilt regelen.
Let op: we legaliseren alleen uw handtekening, niet de inhoud van het document.
Legalisatie van een handtekening moet u zelf doen. U kunt dit niet door iemand anders laten doen.
- Maak online een afspraak.
- U komt persoonlijk naar uw afspraak in het gemeentehuis met het document waarop u uw handtekening gaat plaatsen.
- U moet in het bijzijn van de medewerker aan de balie uw handtekening zetten.
- De medewerker vergelijkt die met de handtekening op uw paspoort of identiteitskaart.
- De medewerker bevestigt met een stempel dat dit dezelfde handtekening is als die op uw paspoort of identiteitskaart staat.
- Door legalisatie verklaren wij dat het uw handtekening is.
Nodig bij uw afspraak
- Het document waarvoor u een legalisatie van uw handtekening nodig heeft.
- Uw pinpas. U betaalt direct bij de aanvraag.
- Een geldig identiteitsbewijs.
€ 13,90